Gram Zdrowia

Home

Za długo śpię - czy to normalne?

Drucken
Es gibt keine Übersetzung gerade jetzt, aber wir können dies für Sie tun, wenn Sie möchten - schreiben Sie einfach ein Kommentar. Wir können auch bessere Übersetzung, wenn Google Übersetzer ist nicht genug für Sie.

Sen - 1/3 naszego życia to sen. Podczas snu organizm zajmuje się porządkowaniem przeżyć danego dnia - wyrzuceniem mało istotnych rzeczy i wyciągnięciem wniosków z ważnych.Podczas snu regeneruje się cały organizm - odbudowywane są uszkodzone proteiny, a niepotrzebne wydalane z organizmu.

Brak snu może doprowadzić do śmierci i nie chodzi tutaj o fizjologiczny brak, a raczej konsekwencje jego braku - zmęczenie i podatność na podejmowanie złych decyzji. Nie możliwy jest fizjologiczny brak snu, ponieważ prędzej czy później organizm odczuje tak duże zmęczenie, że w końcu zwali nas z nóg i pójdziemy spać. Przykładem może być amerykanin próbujący dolecieć balonem na biegun północy, który z ekscytacji nie spał przez kilkadziesiąt godzin, po których organizm odmówił dalszej współpracy i pilot osunął się na ziemię i poszedł spać.

imitation christian lubutton Christian Louboutin Pumps christian louboutin shoes imitation

Podczas snu cały czas organizm kontroluje otoczenie, dlatego budzimy się kiedy dziecko zaplaczy, czy budzik zadzwoni. Taką sytuację miał także wcześniej wspomniany pilot balonu, którego alarm obudził kiedy balon zszedł poniżej pułapu alarmowego. Wówczas pilot przebudził się i w amoku próbował uciekać i wydostał się poza kosz balonu - nie mając gruntu pod nogami zorientował się, że coś jest nie tak i czym prędzej z powrotem wczołgał się do kosza - to zmęczenie spowodowało błędną ocene sytuacji i złe decyzje, które mogły doprowadzić do śmierci.

Dlaczego robimy się senni? - ponieważ po zachodzie złońca orgazm przestaje produkować serotonine, a zaczyna produkować melatonine (pochodne tryptofanu). To właśnie melatonina powoduje, że robimy się senni.

Jeżeli za długo spisz, to zwróć uwagę na to:

1. Czy przypadkiem nie masz okien od strony zachodniej, tak że nie ma dopływu słońca, które by mogło zahamować wytwarzanie się melatoniny, a w konsekwencji do obudzenia się. Już nie raz słyszałem od znajomych, że nie mogą długo spać ponieważ czują słońce na twarzy.Dlatego dobrym pomysłem jest zrobienie sobie budzika z lampki halogenowej, która wytworzy ciepłe światło, które zablokuje wytwarzanie melatoniny.

2. Może ci się wydawać śmiesznym ale zwracam też uwagę na czystość okien - jeśli śpisz przy zamkniętych oknach, to już same szyby są dość znaczną barierą w budzeniu ciebie.

3. Warto też zwrócić uwagę na dietę i produkty, powodujące wytwrzanie serotoniny.

Produkty mające duży współczynnik SPF (Serotonin production factor) to: SPF* Jedzenie 95% prawdziwki 48% haszysz - konopie *** 43% szuszone daktyle 32% papaya ** 32% pieprznik jadalny (kurki) 29% banany 22% truskawki 21% czereśnie 17% mango ** 17% orzechy nrekowsca 16% ananas ** 16% grapefruit 15% suszone figi 14% orzechy laskowe 14% marchewki 13% cipsy zeimniaczane 13% pomarańcze 12% gruszla (guava) ** 12% grzyby 12% raki 12% żółtka jaj

Powyższe produkty są dobrymi dostarczycielami tryptofanu. Obfite ich spożywanie gwarantuje długi sen. Jest też bardzo wiele produktów hamujących wytwarzanie serotoniny, ale ciężko się je spożywa nawybudzenie ;)

12% morele ** 11% boczniak ostrygowaty 11% chleb z przenicy pełnego przemiału 11% brzoskwinia 11% pomidor 11% oriental sesame 10% ziarna słonecznika 10% pierś kurczaka 10% łosoś 10% makrela 10% wołowina, mięso 10% gęś 10% płatki owsiane 10% zielony groszek, puszkowany 10% Orzesznica wyniosła, Brazil nut 9% orzech włoski 9% orzeszki ziemne 9% tuńczyk 9% indyk, młody 9% Soja 9% chrupiący chleb 9% mandarynek 9% mleka krowiego 8% jabłko 8% jagnięcina, tylko mięśnie 8% ryżu 8% białego chleba 8% kokos 8% Roszpunka jadalna 8% kwark, świeży ser 7% soczewica 7% awokado 7% sera Cheddar 7% jogurt 6% migdałowy 6% chleb rolkach 6% ostryg 6% białej fasoli 6% chleb żytni 5% koninie 5% makaronu wykonane z jaj 5% homara 4% rozdrobnione pieczywo 3% kukurydza 3% płatki kukurydziane

4. Cholesterol -jest niezbędny do wytworzenia progesteronu, estradiolu, testosteronu, a to właśnie dzięki nim podnosi się aktywność receptorów serotoninowych (melatoninowych). Tak więc niski poziom cholesterolu powoduje zmniejszoną aktywność tych receptorów i bezsenność.

Teraz  już wiesz co takiego znajduje się w jajecznicy z kurkami - dlaczego tak dobrze się po niej czujemy i chce się nam spać.

Za długo śpię - czy to normalne?
 

Kommentar schreiben


Losowy produkt

103,32 PLN

27,06 PLN



Cytat

Es gibt keine Übersetzung gerade jetzt, aber wir können dies für Sie tun, wenn Sie möchten - schreiben Sie einfach ein Kommentar. Wir können auch bessere Übersetzung, wenn Google Übersetzer ist nicht genug für Sie.
Czy wiesz że...
Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) przewiduje, że do roku 2020 wypadki drogowe staną się najczęstszą przyczyną przedwczesnej śmierci.