Gram Zdrowia

Home Reize Diäten Przeciwutleniacze, Antyutleniacze, Antyoksydanty, Flawonoidy

Przeciwutleniacze, Antyutleniacze, Antyoksydanty, Flawonoidy

Drucken
Es gibt keine Übersetzung gerade jetzt, aber wir können dies für Sie tun, wenn Sie möchten - schreiben Sie einfach ein Kommentar. Wir können auch bessere Übersetzung, wenn Google Übersetzer ist nicht genug für Sie.

Francuski paradoks - jak to jest, że mogą jeść tak tłusto, palić papierosy i nie mieć tak dużo chorób nowotworowych i sercowych? Naukowcy od dawna podejrzewali, że stoi za tym wino - w końcu nie od dziś wiemy ile czerwonego wina piją francuzi. Nie wszyscy jednak wiedzą, że mał aliczbę chorób sercowych i nowotworowych francuzi rekompensują marskościami wątroby.

Wino zawiera bardzo dużo flawonoidów z ciemnych skórek winogron, z których jest wytwarzane. Większą zawartość  flawonoidów mają wina czerwone przed białymi.

Jeśli nie posiadamy swojej winnicy, to problemem może być kupno dobrego wina, w którym będą same zdrowe związki fllawonoidowe bez róznych dodatków czy domieszek innych win. Nie udało nam się póki co ustalić w jaki sposób dobierać wina do kupna. Póki co próbujemy podglądać reakcje naszego organizmy na różne wina - czasami są zaskakujące - zwykle opuchnięcie jakichś części ciała - powiek, czy też dłoni - czy z powodu leczniczego działania Flawonoidów, czy też trucia siarką, to tego niestety jeszcze nie wiemy.

Wiele osób wspomina także o bólach głowy czy też kacu po wypiciu większej ilości czerwonego wina.

Flawonoidy należą do klasy polifenoli. Najczęściej występującym flawonoidem jest kwercetyna.

Za wikipedią: Flawonoidy są związkami występującymi powszechnie w roślinach, dzięki czemu stanowią codzienny element diety przeciętnego człowieka (ok. 1 g/dzień). Występują m.in. w owocach (szczególnie owocach cytrusowych), warzywach (np. pomidory, papryka i brokuły), roślinach strączkowych (np. soi), herbacie, yerba mate i czerwonym winie.

Dobrymi źródłami polifenoli są: piwo, wino, winogrona, jagody, oliwa z oliwek, herbata, orzechy, kakao, yerba mate oraz niektóre inne warzywa i owoce. Największe stężenie polifenoli występuje zwykle w skórce owoców.

Zawartość polifenoli w wybranych warzywach i owocach
Polifenol Zakres zawartości
Źródło (porcja) Podklasa (mg/porcja)
Warzywa:
Cebula (100g) Flawonoidy 35-120
Brokuły (200g) Flawonoidy 8-20
Por (200g) Flawonoidy 6-45
Karczoch (100g) Kwasy fenolowe 45
Ziemniaki (200g) Kwasy fenolowe 20-38
Owoce
Borówka amerykańska (100g) Flawonoidy 25-500
Czarna porzeczka (100g) Flawonoidy 130-400
Jeżyna (100g) Flawonoidy 100-400
Truskawka (200g) Flawonoidy 30-150
Śliwka (200g) Kwasy fenolowe 28-230
Uwaga: Tabela na podstawie The American Journal of Clinical Nutrition.

Źródło: http://products.mercola.com/purple-defense/?source=nl

Przeciwutleniacze, Antyutleniacze, Antyoksydanty, Flawonoidy
 

Kommentar schreiben


Menu główne

Losowy produkt

6,77 PLN

27,06 PLN


Ostatnio na forum

Keine Beiträge vorhanden

Komentarze

Gościmy

Wir haben 267 Gäste online

Cytat

Es gibt keine Übersetzung gerade jetzt, aber wir können dies für Sie tun, wenn Sie möchten - schreiben Sie einfach ein Kommentar. Wir können auch bessere Übersetzung, wenn Google Übersetzer ist nicht genug für Sie.
Na tym świecie zawsze znajdzie się niebezpieczeństwo, dla tych, którzy się go boją.

George Bernard Shaw