Gram Zdrowia

Home Diäten Dukan - Protein Dieta Dr Pierr'a Dukana

Dieta Dr Pierr'a Dukana

Drucken
Es gibt keine Übersetzung gerade jetzt, aber wir können dies für Sie tun, wenn Sie möchten - schreiben Sie einfach ein Kommentar. Wir können auch bessere Übersetzung, wenn Google Übersetzer ist nicht genug für Sie.
Nie-potrafie-schudnac_Pierre-Dukan-dieta-bialkowa-proteinowaDieta Dr Pierr'a Dukana jest jedną z najbardziej popularnych obecnie form redukcji tkanki tłuszczowej. Swoją popularność zawdzięcza zarówno dzięki prostocie w zastosowaniu jak i efektom, które gwarantuje.

Podzielona została na 4 etapy zaawansowania, które warto sobie omówić.

1. FAZA UDERZENIOWA ? zwana również fazą ataku. Przeprowadzona jest za pomocą diety typowo proteinowej, która ma być zdrowszą i skuteczniejszą metodą od popularnej oraz jeszcze groźniejszej dla organizmu głodówki. Autor diety dokonał podziału na osiem kategorii (grup) produktów, z których można wybierać dowolne pozycje i łączyć z produktami z pozostałych grup wedle własnego uznania, a także spożywać w dowolnych godzinach. Wszystkie z wymienionych produktów są dozwolone na tym etapie, a więc automatycznie to czego nie wymienił Dukan jest zabronione. Okres uderzeniowy powinien trwać od 1 do 10 dni.



? chude mięso: cielęcina, konina, wołowina z wyjątkiem antrykotu i rozbratla z kością, wszystko na gillu lub pieczone w piekarniku bez dodatku tłuszczu
? podroby: wątroba, cynadry, ozór cielęcy lub wołowy (czubek)
? wszystkie ryby, tłuste, chude, o białej lub niebieskiej skórze, surowe, pieczone, wędzone lub gotowane
? owoce morza (skorupiaki i mięczaki)
? drób oprócz kaczki i bez skóry
? chuda szynka, chude wędliny indyka, kurczaka lub wieprzowe
? jaja
? chude produkty nabiałowe (do 4gram tłuszczu w 100g)
? półtora litra wody z małą zawartością soli mineralnych
? środki wspomagające : kawa, herbata, herbatki ziołowe, ocet, zioła, przyprawy, korniszony, cytryna (nie jako napój), sól i musztarda (umiarkowanie)
? otręby owsiane lub pszenne do 2 łyżek na dobę



2. FAZA RÓWNOMIERNEGO RYTMU UTRATY WAGI ? jest to etap mający oparcie w naprzemiennym stosowaniu opcji opisanej wcześniej, czyli diety proteinowej oraz diety proteinowej z włączeniem warzyw. Produkty opisane w fazie uderzeniowej pozostają bez zmian i można je w dalszym ciągu stosować. Do tych produktów możemy dodać następujące opcje.


? pomidory
? ogórki
? rzodkiewki
? szpinak
? szparagi
? pory
? zieloną fasolkę szparagową
? kapustę
? grzyby
? seler
? koper
? wszelkie zielone sałaty łącznie z cykorią, boćwinę, bakłażany, cukinię, paprykę, a nawet marchew i buraki pod warunkiem , że nie będą podawane do każdego posiłku

Cykle, które mamy stosować naprzemiennie dobrze zaplanować następująco:

- 7/7 (7 dni dieta proteinowa podobnie jak w poprzedniej fazie/7 dni diety proteinowo-warzywnej)
- 5/5
- 1/1


Wg najnowszych badań opublikowanych przez Dukana w jednej z jego ostatnich książek, podkreślił On fakt, iż podobne rezultaty w wielu przypadkach mogą dawać zarówno cykle 1/1, jak i 7/7. Często pomaga to uniknąć niektórym osobom okresów demotywujących.

Warto jednak zaznaczyć, że skutek przynoszą cykle mieszane np.:

- 2/5 (2 dni diety proteinowej, 5 dni diety proteinowo-warzywnej) ? proponowany dla słabszych organizmów
- 2/5 (2 dni diety proteinowej, 5 dni ?normalnego żywienia?) ? dla osób chcących przeprowadzić lekką redukcję


Fazę tą rozpoczynamy od cyklu z warzywami, po tym okresie następuje okres typowo proteinowy. Teoretycznie fazę tą powinniśmy skończyć po osiągnięciu zamierzonej wagi ciała.


3. FAZA UTRWALANIA UZYSKANEJ WAGI ? jak sama nazwa wskazuje ma ona na celu utrzymanie uzyskanej do tej pory masy ciała i zapobiegnięcie nagłemu wystąpieniu efektu yoyo. Okres jej trwania powinien być ustalony wedle schematu:

Ilość utraconych kg x 10 = ilość dni trwania fazy, np.

8 x 10 = 80 dni


Podczas tej fazy należy się skupić na następujących grupach żywieniowych:

? pokarmy proteinowe fazy I (uderzeniowej)
? warzywa fazy II równomiernej
? jedna porcja owoców dziennie, oprócz bananów, winogron i czereśni
? 2 kromki pełnoziarnistego chleba dziennie
? 40 gramów sera żółtego
? 2 porcje produktów skrobiowych tygodniowo
? udziec jagnięcy lub pieczeń z polędwicy wieprzowej
? dwa odświętne posiłki w tygodniu.: tzw. UCZTA - dwa razy tygodniu, w odstępach kilkudniowych (np. wtorek i piątek, środa i sobota) możemy sobie pozwolić na posiłek do tej pory zakazany: pizza, lody winko. WAŻNE: posiłek zjadamy na raz, nie dokładamy sobie po jakimś czasie, żeby dokończyć porcje.

Obowiązkowo należy pamiętać, iż raz w tygodniu (jeden dzień) powinno się zastosować dietę proteinową !


4. FAZA DEFINITYWNEJ STABILIZACJI ? jest to jakby faza będąca przedłużeniem fazy poprzedniej. Z tą jednak różnicą, iż może być ona stosowana praktycznie przez całe życie, a polega na stosowaniu raz w tygodniu (jeden dzień w tygodniu) diety proteinowej. Chodzi tutaj o zachowanie/nabranie odpowiednich nawyków żywieniowych. Warto też zadbać o odpowiedni poziom błonnika w organizmie, którego dobrym źródłem są np. otręby owsiane.

Artykuł ma jedynie charakter informacyjny, autor nie ponosi odpowiedzialności za skutki uboczne wynikłe ze stosowania diety.
Dieta Dr Pierr'a Dukana
 

Menu główne

Losowy produkt

7,38 PLN

27,06 PLN

Moja dieta to:
 


Cytat

Es gibt keine Übersetzung gerade jetzt, aber wir können dies für Sie tun, wenn Sie möchten - schreiben Sie einfach ein Kommentar. Wir können auch bessere Übersetzung, wenn Google Übersetzer ist nicht genug für Sie.

Czy wierz że... Elementy odblaskowe, w które jest wyposażony pieszy, bądź rowerzysta na nieoświetlonej drodze, pozwalają go zauważyć, w światłach mijania samochodu już z odległości 130-150 metrów, gdy bez tych elementów kierowca może zauważyć ciemną sylwetkę zaledwie na 30-20 metrów przed sobą. Jeśli pojazd będzie jechać szybciej niż 50-60 km/godz. kierujący nim nie zdąży wykonać żadnego manewru